Het belang van consistentie in uw afbeeldingen en branding

Consistentie in uw afbeeldingen en branding is om verschillende redenen belangrijk. Ten eerste helpt het om een ​​herkenbare en gedenkwaardige merkidentiteit vast te stellen. Wanneer klanten zien dat uw logo, kleurenschema en andere visuele elementen consistent worden gebruikt in uw marketingmateriaal en producten, is de kans groter dat ze uw merk onthouden en associëren met de waarden en boodschap die u wilt overbrengen.

Consistentie helpt ook om vertrouwen op te bouwen bij uw klanten. Als uw branding inconsistent is, kunnen klanten uw merk als onbetrouwbaar of onprofessioneel ervaren

Consistentie helpt ook om vertrouwen op te bouwen bij uw klanten. Als uw branding inconsistent is, kunnen klanten uw merk als onbetrouwbaar of onprofessioneel ervaren.

Aan de andere kant, als uw branding consistent is, zullen klanten eerder geneigd zijn uw merk te vertrouwen en meer vertrouwen te hebben in hun beslissing om zaken met u te doen.

Bovendien kan consistentie ook helpen om uw marketinginspanningen te vereenvoudigen. Als je een consistente merkstrategie hebt, kun je afbeeldingen, kleuren en andere elementen hergebruiken voor verschillende marketingkanalen en -platforms, wat je tijd en middelen kan besparen.

Over het algemeen is consistentie in uw afbeeldingen en branding essentieel voor het opbouwen van een sterke en gedenkwaardige merkidentiteit, het opbouwen van vertrouwen bij klanten en het vereenvoudigen van uw marketinginspanningen.

Blogs

Logo’s: wanneer gebruik je een woordmerk en wanneer een beeldmerk?

Een logo is een afbeelding die jouw bedrijf symboliseert. Er zijn verschillende typen, waarvan het woordmerk en het beeldmerk de meest voorkomende zijn. De meeste logo’s zijn een combinatie van typografie (tekst) en een afbeelding. Een goed logo zorgt voor (h)erkenning. Omdat het logo vaak een van de eerste dingen is die je (potentiële) klant ziet, wil je er wel voor zorgen dat het een logo is dat goed bij je past.

Bij de ontwikkeling van een nieuwe website of applicatie zijn vaak een hoop mensen betrokken. En hoe meer mensen, hoe meer meningen. Logisch, maar daardoor is het soms lastig om alle neuzen dezelfde kant op te krijgen. Vaak hebben mensen geen idee van wat er allemaal mogelijk is. Een ontwerper overziet de mogelijkheden vrij snel en kan die met een mock-up laten zien.

Een goede infographic is een afbeelding in combinatie met tekst en illustraties, op deze manier geeft het de informatie op een overzichtelijk en speelse manier weer. Veel infographics kom je overal tegen in het dagelijkse leven, denk bijvoorbeeld aan plattegronden, gebruiksaanwijzingen, jaarverslagen of financiële rapporten. Vaak bedoeld om de toch wat zakelijke en cijfermatige informatie zo weer te geven dat het door de lezer beter opgenomen wordt. De naam infographic wordt ook wel eens aangeduid als datavisualisatie, maar dit is niet helemaal correct. Echter infographic kan namelijk zowel kwantitatieve informatie (uitgedrukt in getallen) als kwalitatieve informatie (uitgedrukt in woorden) kan bevatten. Bij datavisualisatie gaat het puur om het visualiseren van cijfers.

Waar we zitten

Kom bij ons langs voor een goed kop koffie en een nog beter gesprek.

Heb je een idee die een omzetting nodig heeft naar een visuele vorm, bijvoorbeeld (web)design of drukwerk? Maak kennis met Degelijk Design.

Neem gerust contact op met Joost van Degelijk Design voor elke visuele uiting van (web)design tot drukwerk. Alles begint met een goede kop koffie bij mij!

Degelijk Design
Skagerrak 2
9723 JR Groningen

M: 06 30 60 43 96
E: [email protected]