Een mock-up maakt het onzichtbare zichtbaar

Bij de ontwikkeling van een nieuwe website of applicatie zijn vaak een hoop mensen betrokken. En hoe meer mensen, hoe meer meningen. Logisch, maar daardoor is het soms lastig om alle neuzen dezelfde kant op te krijgen. Vaak hebben mensen geen idee van wat er allemaal mogelijk is. Een ontwerper overziet de mogelijkheden vrij snel en kan die met een mock-up laten zien.

mock up

Een mock-up helpt de klant op weg

Een mock-up helpt de klant op weg Een mock-up is in feite een model van een product. Een schets van een mogelijk eindresultaat. Klanten weten vaak nog niet precies wat ze willen, maar hebben wel ideeën. Een mock-up laat zien wat er mogelijk is, en maakt zo het onzichtbare zichtbaar. Doordat iedereen om de tafel zit en commentaar op de schets kan leveren, is iedereen betrokken bij het proces en bij het maken van keuzes. Voorbeeld Mockup
mockup 1
Orde scheppen in de wirwar aan ideeën Bij het ontwerpen van een website of applicatie denken er vaak mensen uit verschillende disciplines mee: projectleiders, applicatie-beheerders, programmeurs, tekstschrijvers… Er wordt gebrainstormd over de beoogde doelgroep, maar ook de techniek achter een website en de tone of voice zijn van belang. Op dat moment is het handig om een ontwerper in het proces te betrekken. Met een mock-up schept hij orde in de wirwar aan ideeën, want door iets visueel te maken, krijgt het vorm. Zo kunt u als klant makkelijker keuzes maken.

Van wire-frame naar ontwerp
Na de mock-up maakt de ontwerper een wire-frame. Dit is de fase tussen mock-up en grafisch ontwerp. Zie het als de architectentekening van een gebouw voor de bouw begint. Hiermee wordt duidelijk dat er op plek X een deur komt, maar de vorm en kleur van die deur staan nog niet vast. Vaak denken mensen dat de wire-frame al het uiteindelijke grafisch ontwerp is, maar dat is het nog lang niet. Kijk hieronder voor het verschil tussen een wire-frame en een grafisch ontwerp dat af is.

Voorbeeld Grafisch ontwerp
preview 1
Een mock-up versnelt uw project
Heeft u een project dat in de startblokken staat of dat staat te springen om een update? Vraag dan een ontwerper om een mock-up te maken. Dan hebben u en uw team een tastbaar product in handen. Dit versnelt het project en leidt tot een duidelijke en efficiënte manier van werken. Laat een ontwerper zichtbaar maken wat voor u nog onzichtbaar is. Kijk hieronder naar voorbeelden van mock-ups, wire-frames en grafisch ontwerpen.

Voorbeelden in een animatie

Opdrachtgevers

Prachtige merken waar wij onder andere voor mogen werken

Wat opdrachtgevers over ons zeggen

“A review from a client who benefited from your product. Reviews can be a highly effective way of establishing credibility and increasing your company's reputation.”
63x63
Client name
“A review from a client who benefited from your product. Reviews can be a highly effective way of establishing credibility and increasing your company's reputation.”
63x63
Client name
“A review from a client who benefited from your product. Reviews can be a highly effective way of establishing credibility and increasing your company's reputation.”
63x63
Client name
“A review from a client who benefited from your product. Reviews can be a highly effective way of establishing credibility and increasing your company's reputation.”
63x63
Client name
“A review from a client who benefited from your product. Reviews can be a highly effective way of establishing credibility and increasing your company's reputation.”
63x63
Client name

Blogs

Logo’s: wanneer gebruik je een woordmerk en wanneer een beeldmerk?

Een logo is een afbeelding die jouw bedrijf symboliseert. Er zijn verschillende typen, waarvan het woordmerk en het beeldmerk de meest voorkomende zijn. De meeste logo’s zijn een combinatie van typografie (tekst) en een afbeelding. Een goed logo zorgt voor (h)erkenning. Omdat het logo vaak een van de eerste dingen is die je (potentiële) klant ziet, wil je er wel voor zorgen dat het een logo is dat goed bij je past.

Bij de ontwikkeling van een nieuwe website of applicatie zijn vaak een hoop mensen betrokken. En hoe meer mensen, hoe meer meningen. Logisch, maar daardoor is het soms lastig om alle neuzen dezelfde kant op te krijgen. Vaak hebben mensen geen idee van wat er allemaal mogelijk is. Een ontwerper overziet de mogelijkheden vrij snel en kan die met een mock-up laten zien.

Een goede infographic is een afbeelding in combinatie met tekst en illustraties, op deze manier geeft het de informatie op een overzichtelijk en speelse manier weer. Veel infographics kom je overal tegen in het dagelijkse leven, denk bijvoorbeeld aan plattegronden, gebruiksaanwijzingen, jaarverslagen of financiële rapporten. Vaak bedoeld om de toch wat zakelijke en cijfermatige informatie zo weer te geven dat het door de lezer beter opgenomen wordt. De naam infographic wordt ook wel eens aangeduid als datavisualisatie, maar dit is niet helemaal correct. Echter infographic kan namelijk zowel kwantitatieve informatie (uitgedrukt in getallen) als kwalitatieve informatie (uitgedrukt in woorden) kan bevatten. Bij datavisualisatie gaat het puur om het visualiseren van cijfers.

Waar we zitten

Kom bij ons langs voor een goed kop koffie en een nog beter gesprek.

Heb je een idee die een omzetting nodig heeft naar een visuele vorm, bijvoorbeeld (web)design of drukwerk? Maak kennis met Degelijk Design.

Neem gerust contact op met Joost van Degelijk Design voor elke visuele uiting van (web)design tot drukwerk. Alles begint met een goede kop koffie bij mij!

Degelijk Design
Skagerrak 2
9723 JR Groningen

M: 06 30 60 43 96
E: [email protected]