Effectieve infographics vertellen jouw verhaal

Infographics, illustraties en animatie

Je kunt jouw verhaal door middel van een infographic vertellen. Hierdoor kun je complexe vraagstukken overzichtelijk uitleggen. Denk bijvoorbeeld aan publicaties zoals jaarcijfers of onderzoeksgegevens.

Daarnaast helpt een toepasselijke gekozen illustratie als visuele toelichting bij jouw verhaal of beschrijving. Een goed ontworpen animatie verduidelijkt en ondersteunt de uitleg van bedrijfsprocessen. Met mijn ervaring kan ik de juiste visuele uiting bij jouw tekst verzorgen.

 

Ben je op zoek naar een ontwerper van infographics? Degelijk Design (gevestigd in Groningen) ontwikkelt onder meer duidelijk en overzichtelijke infographics voor organisaties. Maak je cijfers en data overzichtelijk door middel van een strakke infographic.

01 1
ill01
A3 Het Hogeland 20maart
06 1024x1024 1
04 2
10 1
ill02
08 1
kaart 1

Hoe gaan wij te werk?

concept

Stap 1: Conceptbespreking

Je hebt een idee en wilt dit laten uitvoeren. Echter heb heb je nog geen idee van welke vorm. In deze fase maken we kennis met elkaar. Tijdens een kop koffie bespreken we jouw idee. Tijdens dit gesprek gaan we samen op zoek naar de vorm.

product

Stap 1: Productbespreking

In deze stap bespreken we het uitgewerkt conceptontwerp. Hierdoor krijg je een goed beeld van hoe het uiteindelijk product eruit komt te zien. In deze fase geef je feedback. En misschien heb je nog aanvullende wensen?

uitvoering

Stap 3: Uitvoering

Het uiteindelijk product wordt gemaakt. Echter pas nadat het conceptontwerp door jou is goedgekeurd. Hierna is er weer een feedbackronde. Daarna pas ik de laatste details aan. Pas wanneer jij tevreden bent, ben ik dat ook!

Blogs

Logo’s: wanneer gebruik je een woordmerk en wanneer een beeldmerk?

Een logo is een afbeelding die jouw bedrijf symboliseert. Er zijn verschillende typen, waarvan het woordmerk en het beeldmerk de meest voorkomende zijn. De meeste logo’s zijn een combinatie van typografie (tekst) en een afbeelding. Een goed logo zorgt voor (h)erkenning. Omdat het logo vaak een van de eerste dingen is die je (potentiële) klant ziet, wil je er wel voor zorgen dat het een logo is dat goed bij je past.

Bij de ontwikkeling van een nieuwe website of applicatie zijn vaak een hoop mensen betrokken. En hoe meer mensen, hoe meer meningen. Logisch, maar daardoor is het soms lastig om alle neuzen dezelfde kant op te krijgen. Vaak hebben mensen geen idee van wat er allemaal mogelijk is. Een ontwerper overziet de mogelijkheden vrij snel en kan die met een mock-up laten zien.

Een goede infographic is een afbeelding in combinatie met tekst en illustraties, op deze manier geeft het de informatie op een overzichtelijk en speelse manier weer. Veel infographics kom je overal tegen in het dagelijkse leven, denk bijvoorbeeld aan plattegronden, gebruiksaanwijzingen, jaarverslagen of financiële rapporten. Vaak bedoeld om de toch wat zakelijke en cijfermatige informatie zo weer te geven dat het door de lezer beter opgenomen wordt. De naam infographic wordt ook wel eens aangeduid als datavisualisatie, maar dit is niet helemaal correct. Echter infographic kan namelijk zowel kwantitatieve informatie (uitgedrukt in getallen) als kwalitatieve informatie (uitgedrukt in woorden) kan bevatten. Bij datavisualisatie gaat het puur om het visualiseren van cijfers.

Inschrijven nieuwsbrief

Bericht ontvangen wat Degelijk Design allemaal doet en bezig houdt? Schrijf je hier in om de nieuwsbrief te ontvangen.

Inschrijven