BOCK Campagne carbidschieten

Carbidschieten is in delen van Nederland een prachtige traditie tijdens oud- en nieuw. Het jaar 2020 was alles anders vanwege het coronavirus. Vandaar dat er dit jaar meer aandacht is geschonken aan de BOCK-campagne. BOCK staat voor Bewust Oplettende Carbid Knaller. Naast de veiligheidsregels tijdens het carbidschieten was er in de campagne ook aandacht voor de coronaregels.

Een echte BOCK verknalt het niet.
De BOCK volgt de BOCK-veiligheidstips. Deze vijf tips zijn erop gericht om het aantal (ernstige) ongevallen zo laag mogelijk te houden. Ongevallen ontstaan vaak door onwetendheid en het nemen van onnodige risico’s. Daarom wordt aan iedereen gevraagd om alleen met een ervaren BOCK te schieten. Begin er niet aan als je het nog nooit gedaan hebt. De eerste tips gaan over de voorbereiding: over persoonlijke bescherming voor het gehoor en de ogen, over EHBO en blusmiddelen. De laatste tips geven aanwijzingen om het carbid zelf veilig aan te steken, het schieten met ballen en de benodigde afstand tot de melkbus. Een echte BOCK verknalt het niet!

Degelijk Design mocht de campagne ondersteunen met het ontwikkelen van content voor de social media kanalen en verrijken met creativiteit.

De campagne is ingezet in de
volgende Veiligheidsregio’s

logo-vrg
Veiligheidsregio Friesland
Veiligheidsregio Drenthe
Veiligheidsregio Ijsselland
Veiligheidsregio Flevoland
Veiligheidsregio Noord- en Oost Gelderland
Veiligheidsregio Twente

Diverse animaties waar in de BOCK-regels worden uitgelegd. Geschikt voor Instagram, Facebook en Twitter

02
03
06

Memes, speciaal voor Whatsapp groepen wat gedeeld kan worden.

Bekijk hierboven de serie memes voor de Carbid-campagne

De campagne-film waar Mooi Warm de regels uitleggen voor het Carbid schieten

Opdrachtgever over de samenwerking

Snelle, prettige en flexibele samenwerking ervaren met Joost die voor ons de BOCK-campagne voor veilig carbidschieten in no time wist te visualiseren in zeer creatieve content. Hij leverde zelfs meer dan dat om er letterlijk het beste van te maken in coronatijd, wanneer per dag de uitgangspunten veranderen. Altijd fijn als iemand aan een half woord -of zelfs een kwart- genoeg heeft!

Bekijk ook deze projecten