Logo’s & Huisstijlen

Jouw logo en huisstijl. Ze geven een eerste indruk van jouw bedrijf of organisatie. Daarnaast spreekt een sterk logo je doelgroep aan. Samen met de huisstijl vormt het de basis van de uitstraling van al jouw communicatiemiddelen. Deze uitstraling is ontzettend belangrijk voor het succes van je bedrijf. Want juist je uitstraling heeft je doelgroep het gevoel dat ze bij jou horen aan het goede adres zijn.

header 1920 1280 licht

Vroeger bestond de huisstijl uit een visitekaartje, briefpapier en enveloppen. Tegenwoordig leven we in een digitale wereld. Hierdoor wordt de huisstijl ook doorgetrokken naar de website en digitaal briefpapier. Degelijk Design maakt complete templates in Word, waarin zaken zoals de achtergrond, de marges, het lettertype en natuurlijk de header en footer vooraf worden ingesteld. De handtekening onderaan je e-mail wordt natuurlijk ook niet vergeten.

Hoe wij werken
Ik bespreek eerst uitgebreid met de opdrachtgever hoe de doelgroep er uit ziet. Hoe jouw bedrijf zich onderscheidt van concurrenten en wat de kernwaarden van jouw bedrijf zijn. Ook inventariseer ik welke stijlen en kleuren jou aanspreken. Bijvoorbeeld strak en modern, traditioneel of juist speels en creatief. Vervolgens werk ik 2 of 3 ontwerpen uit die we bespreken. Één van die ontwerpen wordt definitief uitgewerkt, totdat zowel Degelijk Design als de klant helemaal tevreden is. Uiteraard wordt het logo in alle gangbare bestandsformaten aangeleverd. Hiermee kan het voor alle doeleinden gebruikt worden.

Bij mij is het grafisch ontwerp van jouw logo en huisstijl in goede handen. Maar ook dat van je brochures, folders, advertenties en overige huisstijldragers. Een goede huisstijl en logo zorgt voor herkenbaarheid, en draagt bij aan jouw naamsbekendheid en identiteit. Je kunt jezelf ermee onderscheiden van de rest. Daarom helpt Degelijk Design je graag. Wil je eens met mij sparren over een nieuw logo of zelfs een compleet vernieuwde huisstijl? Neem dan contact met mij op!

Natuurlijk wil je ook zien wat ik in het verleden voor zowel kleine als grote organisaties heb gecreëerd. Hieronder vind je een overzicht van grafische identiteiten die ik heb ontwikkeld. Divers, met zéér tevreden klanten.

Wat opdrachtgevers over ons zeggen

“A review from a client who benefited from your product. Reviews can be a highly effective way of establishing credibility and increasing your company's reputation.”
63x63
Client name
“A review from a client who benefited from your product. Reviews can be a highly effective way of establishing credibility and increasing your company's reputation.”
63x63
Client name
“A review from a client who benefited from your product. Reviews can be a highly effective way of establishing credibility and increasing your company's reputation.”
63x63
Client name
“A review from a client who benefited from your product. Reviews can be a highly effective way of establishing credibility and increasing your company's reputation.”
63x63
Client name
“A review from a client who benefited from your product. Reviews can be a highly effective way of establishing credibility and increasing your company's reputation.”
63x63
Client name

Projecten

SubAdvies

SubAdvies combineert data, IT & kennis om waarde en besparingen te creëren voor organisaties.

Bij de ontwikkeling van een nieuwe website of applicatie zijn vaak een hoop mensen betrokken. En hoe meer mensen, hoe meer meningen. Logisch, maar daardoor is het soms lastig om alle neuzen dezelfde kant op te krijgen. Vaak hebben mensen geen idee van wat er allemaal mogelijk is. Een ontwerper overziet de mogelijkheden vrij snel en kan die met een mock-up laten zien.

Een goede infographic is een afbeelding in combinatie met tekst en illustraties, op deze manier geeft het de informatie op een overzichtelijk en speelse manier weer. Veel infographics kom je overal tegen in het dagelijkse leven, denk bijvoorbeeld aan plattegronden, gebruiksaanwijzingen, jaarverslagen of financiële rapporten. Vaak bedoeld om de toch wat zakelijke en cijfermatige informatie zo weer te geven dat het door de lezer beter opgenomen wordt. De naam infographic wordt ook wel eens aangeduid als datavisualisatie, maar dit is niet helemaal correct. Echter infographic kan namelijk zowel kwantitatieve informatie (uitgedrukt in getallen) als kwalitatieve informatie (uitgedrukt in woorden) kan bevatten. Bij datavisualisatie gaat het puur om het visualiseren van cijfers.

Blogs

Logo’s: wanneer gebruik je een woordmerk en wanneer een beeldmerk?

Een logo is een afbeelding die jouw bedrijf symboliseert. Er zijn verschillende typen, waarvan het woordmerk en het beeldmerk de meest voorkomende zijn. De meeste logo’s zijn een combinatie van typografie (tekst) en een afbeelding. Een goed logo zorgt voor (h)erkenning. Omdat het logo vaak een van de eerste dingen is die je (potentiële) klant ziet, wil je er wel voor zorgen dat het een logo is dat goed bij je past.

Bij de ontwikkeling van een nieuwe website of applicatie zijn vaak een hoop mensen betrokken. En hoe meer mensen, hoe meer meningen. Logisch, maar daardoor is het soms lastig om alle neuzen dezelfde kant op te krijgen. Vaak hebben mensen geen idee van wat er allemaal mogelijk is. Een ontwerper overziet de mogelijkheden vrij snel en kan die met een mock-up laten zien.

Een goede infographic is een afbeelding in combinatie met tekst en illustraties, op deze manier geeft het de informatie op een overzichtelijk en speelse manier weer. Veel infographics kom je overal tegen in het dagelijkse leven, denk bijvoorbeeld aan plattegronden, gebruiksaanwijzingen, jaarverslagen of financiële rapporten. Vaak bedoeld om de toch wat zakelijke en cijfermatige informatie zo weer te geven dat het door de lezer beter opgenomen wordt. De naam infographic wordt ook wel eens aangeduid als datavisualisatie, maar dit is niet helemaal correct. Echter infographic kan namelijk zowel kwantitatieve informatie (uitgedrukt in getallen) als kwalitatieve informatie (uitgedrukt in woorden) kan bevatten. Bij datavisualisatie gaat het puur om het visualiseren van cijfers.

Waar we zitten

Kom bij ons langs voor een goed kop koffie en een nog beter gesprek.

Heb je een idee die een omzetting nodig heeft naar een visuele vorm, bijvoorbeeld (web)design of drukwerk? Maak kennis met Degelijk Design.

Neem gerust contact op met Joost van Degelijk Design voor elke visuele uiting van (web)design tot drukwerk. Alles begint met een goede kop koffie bij mij!

Degelijk Design
Skagerrak 2
9723 JR Groningen

M: 06 30 60 43 96
E: [email protected]