5 tekenen aan de wand dat je een nieuwe website nodig hebt

Herken je de onderstaande signalen vrij veel afvinken? Dan is het wellicht eens tijd om te gaan nadenken over het vernieuwen van je website. Benieuwd wat ik daarin voor je kan betekenen? Je kunt altijd contact opnemen voor een vrijblijvend kopje koffie.

Een website ontwikkelen is 1. Een website onderhouden is nog wel belangrijker

1. Je website is niet geoptimaliseerd voor mobiel
Met stipt op één. Dit kan anno 2019 namelijk echt niet meer. Om mijn punt even te onderstrepen: 80% van alle internetgebruikers over de hele wereld gebruikt een smartphone. En in Nederland ligt dat percentage nog hoger: hier heeft maar liefst 93% van de mensen een smartphone. Daarmee zijn we het land met de meeste smartphones per persoon.

Het is dus ook niet zo gek dat websites steeds meer op mobiel bezocht worden. Hootsuite deed daar vorig jaar onderzoek naar: wereldwijd worden 52% van alle webpagina’s bezocht met een smartphone, ten opzichte van 43% procent op desktop of laptop. Need I say more?

Een website die niet goed werkt op mobiel is nogal een afknapper en vaak een reden voor een bezoeker om af te haken. Zonde dus. De gemakkelijkste manier om ervoor te zorgen dat je website wel goed werkt op mobiel is door deze responsive te maken. Dat betekent dat de website automatisch wordt aangepast aan de grootte van het scherm waarmee de website bezocht wordt.

2. Het design ziet er niet goed uit
Het ontwerp van je website kan een groot effect hebben op je online succes. Niet alleen positief, maar ook negatief. Bijna de helft van de mensen zegt namelijk dat het design van een website de meeste invloed heeft op het beoordelen van de geloofwaardigheid van een bedrijf.

Laat geloofwaardigheid nou net één van de belangrijkste redenen zijn waarom een potentiële klant wel of niet bij je koopt of contact met je opneemt. Een lelijke website kan ervoor zorgen dat je bedrijf onprofessioneel overkomt en dat bezoekers je website sneller verlaten.

3. Je website ontwerp is niet consistent
Soms kom ik websites tegen waar door verschillende ontwikkelaars aan gesleuteld is, zo lijkt het. Je website is daardoor niet meer consistent. Daarmee bedoel ik dat bijvoorbeeld lettertypen, kleuren, logo’s, call to actions, etc. niet overal op dezelfde manier terugkomen. Dat zorgt ervoor dat je website slordig en onoverzichtelijk oogt. Met een nieuw website design zorg je ervoor dat je website er weer helemaal netjes en fris uitziet.

4. De website laadt traag
Als een bezoeker op je website belandt, verwacht hij niet alleen de informatie te kunnen vinden waar hij naar zocht, maar ook dat die informatie snel te vinden is. Een trage website valt daarom in de categorie grootste ergernissen van internetgebruikers.

Kissmetrics onderzocht vorig jaar dat 47% van alle internetgebruikers verwacht dat een site binnen 2 seconden of minder laadt. Sterker nog, 40% van alle mensen verlaat een website die er langer dan 3 seconden over doet om te laden.

5. Je bent je website ontgroeid
Als je je website al een tijdje hebt – zo’n 4 tot 5 jaar bijvoorbeeld – is de kans groot dat je bedrijf in die tijd gegroeid is. Je hebt diensten of producten aan je pakket toegevoegd of juist verwijderd, of dat wat je wilt uitstralen komt niet meer overeen met hoe je website eruit ziet. Een redesign kan ervoor zorgen dat je website goed aansluit bij je huidige situatie en je plannen voor de toekomst.

Wat nu?
Kun je van bovenstaande signalen vrij veel afvinken? Dan is het wellicht eens tijd om te gaan nadenken over het vernieuwen van je website. Benieuwd wat ik daarin voor je kan betekenen? Je kunt altijd contact opnemen voor een vrijblijvend kopje koffie.

Opdrachtgevers

Prachtige merken waar wij onder andere voor mogen werken

Wat opdrachtgevers over ons zeggen

“A review from a client who benefited from your product. Reviews can be a highly effective way of establishing credibility and increasing your company's reputation.”
Client name
“A review from a client who benefited from your product. Reviews can be a highly effective way of establishing credibility and increasing your company's reputation.”
Client name
“A review from a client who benefited from your product. Reviews can be a highly effective way of establishing credibility and increasing your company's reputation.”
Client name
“A review from a client who benefited from your product. Reviews can be a highly effective way of establishing credibility and increasing your company's reputation.”
Client name
“A review from a client who benefited from your product. Reviews can be a highly effective way of establishing credibility and increasing your company's reputation.”
Client name

Blogs

Logo’s: wanneer gebruik je een woordmerk en wanneer een beeldmerk?

Een logo is een afbeelding die jouw bedrijf symboliseert. Er zijn verschillende typen, waarvan het woordmerk en het beeldmerk de meest voorkomende zijn. De meeste logo’s zijn een combinatie van typografie (tekst) en een afbeelding. Een goed logo zorgt voor (h)erkenning. Omdat het logo vaak een van de eerste dingen is die je (potentiële) klant ziet, wil je er wel voor zorgen dat het een logo is dat goed bij je past.

Bij de ontwikkeling van een nieuwe website of applicatie zijn vaak een hoop mensen betrokken. En hoe meer mensen, hoe meer meningen. Logisch, maar daardoor is het soms lastig om alle neuzen dezelfde kant op te krijgen. Vaak hebben mensen geen idee van wat er allemaal mogelijk is. Een ontwerper overziet de mogelijkheden vrij snel en kan die met een mock-up laten zien.

Een goede infographic is een afbeelding in combinatie met tekst en illustraties, op deze manier geeft het de informatie op een overzichtelijk en speelse manier weer. Veel infographics kom je overal tegen in het dagelijkse leven, denk bijvoorbeeld aan plattegronden, gebruiksaanwijzingen, jaarverslagen of financiële rapporten. Vaak bedoeld om de toch wat zakelijke en cijfermatige informatie zo weer te geven dat het door de lezer beter opgenomen wordt. De naam infographic wordt ook wel eens aangeduid als datavisualisatie, maar dit is niet helemaal correct. Echter infographic kan namelijk zowel kwantitatieve informatie (uitgedrukt in getallen) als kwalitatieve informatie (uitgedrukt in woorden) kan bevatten. Bij datavisualisatie gaat het puur om het visualiseren van cijfers.

Waar we zitten

Kom bij ons langs voor een goed kop koffie en een nog beter gesprek.

Heb je een idee die een omzetting nodig heeft naar een visuele vorm, bijvoorbeeld (web)design of drukwerk? Maak kennis met Degelijk Design.

Neem gerust contact op met Joost van Degelijk Design voor elke visuele uiting van (web)design tot drukwerk. Alles begint met een goede kop koffie bij mij!

Degelijk Design
Skagerrak 2
9723 JR Groningen

M: 06 30 60 43 96
E: [email protected]