ErgoXS

ErgoXS, onderdeel van ScoreNL, ontwikkelt en produceert vanuit Tolbert standaard en op maat gemaakte systemen om touchscreens en beeldschermen te verrijden of te bevestigen aan plafonds, wanden en vloeren.

Met onder andere het Flexline-systeem richt men zich op de Business-to-Business-markt waar zij met hun kwaliteit en hun noordelijke nuchterheid weten te onderscheiden. ErgoXS is trots op hun noordelijke roots en wilde deze kenmerkende persoonlijke en nuchtere uitstraling ook met hun nieuwe website tonen.

Daarnaast was men niet alleen op zoek naar een designer voor hun website, maar dienden bestaande technische tekeningen zo vorm te worden gegeven dat deze ook voor de eindgebruiker inzichtelijker en duidelijker zouden worden. ErgoXS en Degelijk Design hebben eerder samengewerkt en omdat er toentertijd mooie resultaten geboekt zijn is men weer bij mij terecht gekomen.

Voor de vormgeving van de website heb ik gekozen om op de homepage middels overzichtelijke blokken informatie over ErgoXS en haar producten te geven. Hierdoor hoeft men niet door te klikken. Het is namelijk zo dat hoe meer een bezoeker moet klikken om op de juiste pagina met informatie te komen, de kans groter is is dat deze zal afhaken omdat het teveel tijd vergt. Het gebruikelijke responsive design zorgt ervoor dat de website zowel op grote beeldschermen als kleinere beeldschermen van tablets en smartphones goed te bekijken valt.

Kwaliteit is wat men biedt, zowel aan de eindgebruiker van hun producten als aan de (inter)nationale dealers die producten van ErgoXS verkopen. Door “boven de vouw” een stockfoto te tonen van een luxueus ingericht kantoor waar aan de wand een TV-scherm is bevestigd komt de kwaliteit gelijk naar voren. Na de vouw worden de drie belangrijkste USP’s getoond, namelijk het uitgebreide assortiment, het unieke ophangsysteem genaamd Flexline en de mogelijkheid tot maatwerk. Ook hier worden weer duidelijke foto’s gebruikt die kwaliteit uitstralen.

Flexline diende speciaal uitgelicht te worden en om dit visueel voor elkaar te maken was de eerste stap voor mij om de merknaam te verwerken in het logo van ErgoXS. De “ownership” wordt hiermee duidelijk gemaakt en het rondere lettertype van Flexline laat de flexibiliteit zien die het systeem biedt. De tweede stap was om een aparte landingspagina te maken, waarbij hier de belangrijke informatie omtrent deze productlijn als one-pager wordt getoond.

Gebruiksvriendelijkheid zowel voor de websitebezoeker als voor de beheerders is altijd een belangrijk punt waar ik dan ook veel aandacht aan besteed. Door de “hygiëne” van de vorige website aan te pakken is er weer een duidelijke sitestructuur waardoor de site beter doorzoekbaar is door zoekmachines en de vindbaarheid hierdoor vergroot is. De gekozen structuur maakt de schaalbaarheid in de toekomst ook gemakkelijker.

Voor de bezoeker wordt de internationale kant van ErgoXS zichtbaar gemaakt door slim gebruik te maken van een aantal plugins. Hierdoor kan alle informatie op de website in drie talen worden weergegeven. Ook is de sitestructuur per taal hierop aangepast. De beheerder kan de vertalingen gemakkelijk en op een overzichtelijke manier aanpassen.

Om de conversie te vergroten heb ik ervoor gekozen om op productpagina’s de beschikbare 3D-foto te tonen náást de productinformatie en de productspecificaties. Daarna komen de verwante categorieën in beeld, die uiteraard ook weer klikbaar. Door de extra informatie in tabelvorm te tonen, waarbij deze ook weer klikbaar zijn wordt de nieuwe sitestructuur gelijk goed gebruikt. Hierna is middels klikbare productfoto’s de technische koppeling gerealiseerd tussen het product die men op dat moment aan het bekijken met de verwante producten. De productpagina’s zijn uiteraard gemakkelijk aan te maken, SEO-vriendelijk ingericht en te editen waar nodig.

De bestaande technische tekeningen voldeden niet meer aan de wensen van zowel ErgoXS als de eindgebruiker en dienden verrijkt te worden met nieuwe informatie. Door de technische tekening van het product op te splitsen in een aantal technische tekeningen van de verschillende onderdelen van dat product is het geheel overzichtelijker geworden. Hierdoor is het voor de eindgebruiker gemakkelijker geworden om te kijken of de standaardproducten van ErgoXS geschikt zijn voor het gewenste doel of dat er maatwerk nodig is.